bakankan

Alla inlägg under maj 2012

Av Anki Sjögren - 11 maj 2012 23:12

Igår kväll skulle jag börja garnera färdigt en Tupsy Turvetårta.

Den skulle vara i 3 våningar och jag hade täckt alla 3 och monterat ihop dem.

När jag öppnade kylen för att ta ut tårtan för garnering höll jag på att tjuta 


Tårtan hade fått en kemisk reaktion, vad fasiken skulle jag göra,

fanns ingen tid i världen att hinna göra en ny  


Fick skala av den och täcka den på nytt.  

Tupsy Turvetårta, ljus botten hallon och skogsbärsmousse, spacklad med smörkräm och täckt med 50/50 marsipan och sugarpaste


Fick börja tidigt imorse med garneringen av tårtan och detta blev slutresultatet.

Blev klart nöjd men trodde jag hade slitit i onödan då den skulle hämtas kl.11 och ingen dök upp.

Ringde en massa ggr till den som skulle ha den men inget svar.

Blev jätteledsen både för att man bekostat alla ingredienserna och för att man slitit som en gnu.

Kl.17 dök människan upp som  om inget hade hänt.

Skönt, för annars hade familjen fått ätit tårta för 35 pers så det sprutade ur öronen på oss  


Nu är det tack och gonatt för lilla anka efter en lång och känslofylld dag.


Av Anki Sjögren - 10 maj 2012 13:44

Efter mycket tjat så har jag nu äntligen startat en blogg.

Min vision är att lägga ut lite tips och idéer till er och att lägga ut bilder på mina alster.


Brukar själv kolla runt bland bakbloggare när jag vill få inspiritation och det är väl inte mer än rätt att jag också delar med mig   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Anki och det roligaste jag vet är att BAKA. Därför har jag nu startat den här bloggen för att samla mina "verk" på ett ställe och förhoppningsvis kunna sprida lite inspiration. Mycket välkomna!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards